onsdag 29. juli 2009

Idiotforeldre!

Stakkars lille Jonas fikk en bit av fingeren bitt av av en tropisk fisk i Kristiansand Dyrepark.

Den 23 måneder gamle oslogutten klarte å strekke hånden ned mot vannflaten selv om dammen er omgitt av en glassplate. Da spratt en fisk opp og bet ham hardt i fingeren.

Moren er i harnisk og krever erstatning.

Markedssjefen i Dyreparken har vært i kontakt med familien til Jonas og har blant annet lovet dem et gratis opphold i Kardemomme by som plaster på såret. Jonas får også en oppmerksomhet i posten.

Men dette holder altså ikke for moren.

Selv om Dyreparken har dekket foreløpige legekostnader, ønsker moren også en større kompensasjon for fiskebittet.

Hva med å holde din egen unge under oppsyn? Har du vurdert det?

Jeg blir så utrolig irritert av å lese om dumme foreldre som skylder på alle andre når det skjer noe med ungene deres. Det er lettvint og patetisk. Foreldre som prøver å tjene på barnas skade er kvalmende.

Du burde bry deg om guttungen din og være glad for at han har det bra.

Det er ikke Dyreparken sin skyld at unger ikke blir passet på. Unger er nysgjerrige og prøver seg ofte på en frekkis eller to. Derfor må de passes på.

Konsentrer deg om det istedenfor du. Det er mitt råd.

Blogglisten

47 kommentarer:

  1. Noe så dumt av moren til denne gutten. se til h..... å pass på ungen din selv.

    SvarSlett
  2. DUST!!! Du har tydeligvis ALDRI hatt barn selv. I den forbindelsen anmoder jeg deg om å bruke hue (hvis du har) før du åpner kjeften... Håper du engang får det rett i trynet selv en vakker dag, og når du minst venter det...!!

    SvarSlett
  3. Forstår at moren er redd for barnet sitt og blirlitt sint når sånt skjer, MEN videre så virker det jo bare som hun er ute etter penger. Ut fra det jeg leser, så beklager jo dyreparken på det sterkeste, de sender en overraskelse i posten pluss gratis opphold i parken. Da kjære mor, må du skjerpe sansene litt ja. Ikke vær en sær "gammel" kjerring nå fordi du ikke greide å passe godt nok på ungen din.

    SvarSlett
  4. Jeg er så enig.

    slutt å klag på alt som ikke er sikret, pass hellerp på ungen, eller, regn med at det blir noen skrubbsår og blåmerker.

    Utrolig at dette kommer i avisen


    Blir også irritert av å lese om mødre som er overbeskyttende, og naive (dumme)

    PASS PÅ UNGEN DIN OG SLUTT OG KLAG.


    J

    SvarSlett
  5. gold member:

    Hvor naiv er du?

    Tror du hele verden skal være sikret mot unger.

    Drøm videre :)))

    SvarSlett
  6. Er det mulig!!! Har to unger selv. Sønnen min har blitt bitt av hunder, rotter og div dyr. De dør ikke av det. Det er en konsekvens vi foreldre må ta når vi ikke følger med. Dyreparken er ingen barnehage.Foreldrene må selv ta ansvar. Det står skilter overalt. Var der selv for en uke siden med 5 barn.

    SvarSlett
  7. heeelt enig !!!! folk som itte ha snøring på dyr og fisker osv sku kanskje ha lært seg LITT om dom før dom sætt bena sine i en dyrepark ? jeg ha sjøl en sønn på 4 år, å veit at alle dyreslag og fiskearter faktisk KAN bite ... stikker itte fingern inn i buret å ner i vatnet ! da ber du om det sjøl ...

    SvarSlett
  8. Goldmember: Dust..
    Jeg har barn selv og nylig var jeg i dyreparken med min 3 år gamle sønn. Det gikk kjempe fint for jeg så etter mitt barn og passet på at han til enhver tid hadde en kjempe flott dag.
    NOE også parken gjorde ved å ha en ryddig, flott park med, slik jeg ser det, sikkerheten i førsterekke.

    Den moren til den uheldige krabaten ser sitt snitt til å tjene gode penger når hun nå først har driti seg ut.

    SvarSlett
  9. Kjære Goldmember. Når jeg leser hva du skriver håper jeg virkelig ikke at du har barn selv. Barn må passes på. Ulykker og uhell skjer. Life goes on. Jeg synes veldig synd på Jonas, men blir irritert når moren går til Norges største avis for å syte om at hun vil ha større erstatning. Sånt er patetisk. Mener jeg. Ha en fin dag!

    SvarSlett
  10. Ser svært ofte at foreldre ikke passer på barna sine. Har flere barn selv og DE REAGERER PÅ HVOR MYE ANDRE BARN FÅR LOV TIL OG HVOR LITE DE BLIR PASSET PÅ.Foreldrene til denne gutten burde passe bedre på!!! Syns ikke dyreparken skulle ha gitt de noe som helst.

    SvarSlett
  11. Goldmember... Dette tyder bare på at du er en sånn som slipper ungene dine løs og lar andre passe de... Ja jeg har 3 stykker i alder 1-8 år... Det er da for fa... min jobb å passe på de selv om jeg vil se julius... Det står jo at det er glass ramme... Og han klarte å få hånda nedi... Det lukter litt at han har kommet seg et sted kanskje mamma skulle sørget for at han ikke var...

    SvarSlett
  12. Se her ja - brukt det for det det er verdt!
    Griske foreldre som øyner et håp en snarvei til rikdom. Pass heller på ungen!

    SvarSlett
  13. idiotforeldre... jeg blir helt lam i lillehjernen av å lese om slike.

    SvarSlett
  14. fy ,,, prøver å lure til seg noen kroner ja... typisk ... god bedring til ungen da :)

    SvarSlett
  15. Det er jo helt klart at moren er kun ute etter penger..Jeg synes dyreparken har gjort det de kan og mer til.

    SvarSlett
  16. Goldmember:
    Ærlig talt, å ønske bloggeren her vondt på den måten du skriver det er vel litt vel heftig? Og i hvert fall særdeles umodent og barnslig.

    Denne saken er helt på jordet og jeg er enig med alle andre her. Mora har øyna sjangsen for å tjene litt penger. Jeg mener, SAKSØKE over ett fiskebitt??? Du bor i Norge, ikke i Statene. Vi er ikke ambulansejegere her. Heldigvis!

    SvarSlett
  17. Sitter på andre siden som ansatt for et tilsvarende sted som tar i mot flere ti tusenener av barn hvert år. 100% sikring er ikke mulig, enten man liker det eller ei så er det måter barn og voksne for den saks skyld kan skade seg overalt i samfunnet.

    Synes Dyreparken har gjort alt rett i denne saken, uhell skjer, livet går videre. Barn kan ikke vokse opp i en bobble.

    SvarSlett
  18. Jævla IdiotForeldre ass! Det er da for faen med foreldrenes ansvar å passe på kidsen. Dyreparken har satt opp varselskilt og innegjærda dyrene sine, så de er fraskrevet All skyld i mine øyne. Morsomt dette her, blir bare for dumt..

    Normalt oppegående mennesker vet å passe Ekstra godt på ungen,(babyen) i dette tilfelle, når man er på ekstra utsatte plasser,- som Dyreparken, ( er ikke bare snille pusekatter der..) og togstasjoner, i gata, på ferie og på flyplassen, så hvorfor klarer ikke Fitta av en dårlig mor å passe på den jævla kidsen! LOL! Ta meg i den Feite hvite ræva mi for en dumm kjerring!

    SvarSlett
  19. En må faktisk jobbe litt for å nå ned til vannet i den aktuelle dammen. Moren må enten ha hjulpet han eller ikke passet på i det hele tatt. Et opphold i Kardemommeby, alle utgifter med behandling dekket og pakke i posten bør dem være fornøyd med. Men er ser jo navnet på dama da, uten å trekke det lenger...

    SvarSlett
  20. Guttungen klarte og putte fingeren i vannet selv med sikkerhets glass?hvor var mamma?hjalp hun guttungen med jobben i háp om at noe skulle skje for sá og fá noen lett tjente penger ut av det? Denne mamma´n skulle aldrig hat barn hvis hun er sá uansvalig!!!!Jeg har selv fire barn i alderen 10mnd-10ár og det er jaggu min jobb og passe pá dem hvor en jeg tar dem...

    SvarSlett
  21. Jeg er enig i at disse foreldrene burde skjerpe seg. Men hva med VG? Er det virkelig så nyhetstørke at de slipper til sutrete foreldre og en en forkortet fingertupp? Hva slags sak er dette og hvilken vinkel var det meningen den skulle ha? Foreldrene fikk ingen sympati og parken har ikke gjort noe galt. Hvor er ulven og hvem er rødhette? Jeez!

    SvarSlett
  22. Goldmember: Fuck You! Må være måte på idioti! Shiiit!

    SvarSlett
  23. Kopi av brevet fra den GRISKE kjærringa...som en tidligere poster skrev; det holder å se navnet på dama..

    Letter of Complaint and Claim for Compensation to Kristiansand Dyreparken

    Oslo10/07/09



    Dear David

    I am Lixin Yang, the mother of Jonas Rui Yang Røe, the 23 months old boy who was injured as a result of a bite from a black fish in Kristansand dyrparken on 07,07,2009.

    I hereby send you a formal complaint, I demand detailed and factual explanation and I claim full compensation for the consequences of this unacceptable event.

    Dyrparken is a place for children, and as such it should be a safe place for children. I demand a factual explanation why the dyrparken don't have any security measures or warnings to prevent such events. Moreover, I demand to be informed about the security measures you take in order to prevent such incidents in the future.

    According to both doctors (the doctor at legevakt in Kristansand, and our family doctor ) such wound takes several weeks to heal in normal cases but it will take even longer time for Jonas since he has ITP (blood) sickness. We have to be very carefully looking after Jonas these days due to the inflammation. Before the wound is properly healed, Jonas is not able to take bath, use his right hand, has difficulty to put on cloth, and not allowed to play with water, sleep bad, eat bad, crying , and complaining lots after this happened . Our family holiday is destroyed and a lot of expenses shall be demanded in addition to pain, stress and uncertainty.

    As I have decided to firmly follow my claim and before initiating a legal case of claim through Justice, I invite the administration of Kristiansand
    Dyreparken to come with a realistic proposal for compensation within next week (week 29) .



    Best regards,

    Lixin Yang

    SvarSlett
  24. Dette er jo helt latterlig!! For en grisk møkka kjerring!! For det 1 må man passe på unga sine.. jada,jeg har selv en 3 åring så jeg vet godt hva je preiker i! For det andre så hallo.. når man ferdes i dyreparker så regn med at det kan skje uhell.. for det 3 så har mora lært, ungen lært at man ikke skar putte finga hvor som helst!
    Det var bare en finger tupp ikke en hel arm som blei bitt av.. slutt å vær så griske og tenk heller på hvor dårlig mor du er

    SvarSlett
  25. Det er altformange fjerne foreldre som ikke passer på,det er sannheten

    SvarSlett
  26. Vil først si at jeg har 3 barn på henholdsvis 7,5 og 1 år. Det er ikke alltid like enkelt å ha kontrollen på alle samtidig. Men at dette ene og alene er dyrparken sin feil er meg uforståelig? Om folk vil se dyr uten å bruke kikkert, må de regne med at noe kan og vil skje av og til.

    Har selv mistet fingeren i en dør. Var riktig nok 7 år når jeg rev den av, men det var aldri snakk om å saksøke noen av den grunn?! Døren og eigeren bli tilgitt umiddelbart UTEN noen form for erstatning. Lever godt i dag selv med bare 9,5 fingrer.

    Om du har med deg en 2 åring er det påregnelig at han vil være nysjerrig på alt mulig. Noe som moren burde vært klar over. Og da skjer ting raskt. Så om moren faktisk ikke selv klarer å følge bevegelsene til ungen burde de muligens ha latt være å besøke dyrene.

    I alle dyreparkene jeg har vært i, har det vært Piraja og lignende. Trodde alle viste at det var rovfisker... Tropiske fisker burde ringe en bjelle.

    Hva er passelig kompensasjon for et skrubbsår? Mener å ha lest i forsikringspapirene at tap av ytterste ledd på den ingeren ikke gir hverken tap av yrkesførhet eller erstatning. Dette ser ikke ut til å være helle leddet en gang.

    Hadde de kollidert på vei til dyreparken, noe som jeg vil anse som mye farligere.. Hvem skulle de ha saksøkt da?

    Nå har sikkert moren lært til neste gang de skal i dyreparken, at dyr og fisker ikke alltid er like snille.

    På fredag reiser jeg med hele familien til dyreparken for andre gang i år. Det blir gøy. Skal prøve å holde styr på mine unger, men som sagt: Ting skjer raskt!

    Tom

    SvarSlett
  27. Herre min hatt. Jeg blir flau på denne familiens vegne. Man har et ansvar for barna sine, uansett hvor man befinner seg. Synes det er tragisk at folk prøver å presse penger utav slike ting. Norge blir jo bare mer og mer lik USA på området. Hadde ungen holdt fingrene unna vannet, hvor den ikke skulle hatt fingrene i utgangspunktet, så hadde ikke dette skjedd. Synes DE burde unnskylde seg ovenfor dyreparken, for DETTE er lavmål. Folk som jobber der er IKKE barnevakter.

    SvarSlett
  28. Selvfølgelig synd på gutten som fikk vondt i fingeren sin, er bestandig trist når barn får vondt å ekstra uheldig på grunn av sykdommen til gutten.
    Men det er jo vi foreldre som har ansvaret for å passe på barna våre.
    Som mamma å dyreier så vet jeg jo at jeg må passe på ungen min.
    Datteren min er nærmere 7 år nå, men enda så passer jeg på henne når vi er på slike palsser.
    Barn greier de emst utrolige ting å det er ikke lenge man trenger å ha øynene fra de små før de greier å plukke på noe eller gjøre noe annet rart.
    Å spesiellt på sliem plasser der de er så mye spennende å se på.
    Nå har jeg ikke vert i dyreparken å sett hvordan det ser ut der gutten ble skadet.
    Men det er jo moren sitt anvar å passe på at ikke ungen stikker fingrene innenfor plasser der de ikke skal være.

    Syne sdyreparken har gjort de de kan i denne saken her jeg, både ved å betale regninger å i tillegg gi de plaster på såret i formav opphold i kardemommeby.
    'De har jo fjernet fiskene også , hva mer kan de gjøre?
    Jeg synes faktisk de har gjort mere enn nødvendig allerede.
    Saksøke de på grunn av noe slikt syens jeg høres ut som et skittent knep på å utnytte en liten uheldig gutt for å få knabbet til seg ekstra penger.

    Ulykker skjer, sånn er det devserre...

    SvarSlett
  29. Typisk folk idag. Gidder en ikke å passe ungene er det bare å gå til avisa å beklage seg. Nei nå må folk snart lære seg at en må passe ungene sine selv og ikke skylde på andre hvis det skjer et uhell.
    Og dere er vel så patetiske at dere skal kreve erstatning i tillegg når det er deres skyld at dette har skjedd.
    Skam dere og skjerp dere til en annen gang

    SvarSlett
  30. La mamma'n bli tigermat :-)

    SvarSlett
  31. Verden er blitt rar. Kreve erstattning for noe så bagatellmessig. Hadde vel vært mangemoillionær hvis jeg skulle fått erstatning for alt ungene mine hadde vært borti av "skader". Detti ned av naboens tre. (skulle vel vært satt gjerde rundt så de ikke fikk kommet til). Bitt av gjedde (skulle jeg saksøkt grunneier på stedet?) Ei geit på hardandervidda som beit i underarmen på minstemann. UNGENE LÆRER AV SLIKT. De lærer at de selv må passe seg og ikke altid bli passet på.

    SvarSlett
  32. Goldmember! Jeg kommer og tar deg og ungene dine i örene hvis du ikke ber om forlatelse for truslene du kom med. Jeg truer ikke, leg lover. Du trenger visst litt god gammeldags oppdragelse og da sikkert onga dine å! makan te oppförsel! Når noen lager en fin dyrepark som skal gi oss en makalaus opplevelse md närhet til dyrene så er det alltid ei mor som ikke kan passe på så neste gang vi kommer så har de satt opp gjerde en halv meter fra akvariet. Takk for det kjäre mor til Jonas. Nå var det siste gang vi fikk oppleve å komme när fisker og dyr.

    SvarSlett
  33. Var selv i dyreparken med 4 barn,og det stod skilter overalt om å ikke putte fingre inn til dyra-flott og sikker park!Foreldre-ta ansvar for barna,og legg ikke skylda på andre!Skjerp deg-du som krever erstatning,også burde du skamme deg over å gå til avisen med dette.

    SvarSlett
  34. Kjenner jeg blir flau og egentlig ganske forbauset over denne mammaen..Har selv en sønn som måtte bøte med halve fingeren etter uhell i en leid campinghytte da han var 3 år. Jeg saktsøkte ikke campingplassen,eieren eller noen andre. Men jeg slet i laaaange tider etterpå, med at jeg kunne være så uoppmerksom i det lille øyeblikket uhellet var ute. Utifra hvordan jeg tolker brevet hun skrev til dyreparken, høres det nesten ut som denne dama er fra USA,uæhhh! Hadde vært noe annet om en gorilla hadde kommet seg ut og brukket begge armene hans. Man må alltid vise varsomhet der det er dyr,uansett om de er forsvarlig sikret eller ei. Du slipper ikke treåringen løs i fjøset,selvom kuene står lenket på båsen! Dette er mammaen sitt ansvar, og dyreparken har håndert saken veldig flott,dekker alle legeutgifter,trøstepakke i posten,og opphold i kardemommeby. Jeg skjemmes på hennes vegne.

    SvarSlett
  35. Ring barnevernet, og få barnet unna den griske kjerringa.

    SvarSlett
  36. Pappa med perspektiv29. juli 2009 kl. 18:43

    Men Goldmember hadde et poeng!
    Her er det mange som mangler perspektiv ser jeg. Man ser bare en agenda om penger hos moren som tok med gutten sin til en gladdag i dyreparken - en dag som endte med at gutten fikk bitt av seg fingertuppen permanent fordi han strak hendene sine ned mot en fiskedam!!!!.
    Få dette inn i de dømmende tankeløse hodene deres: Det er IKKE uansvarlig å la barn strekke hendene sine ned mot overflaten av en fiskedam. Tvertimot en hønemor som stopper barn fra å gjøre noe som er såpass harmløst, er mer til skade en til gagn for barnets utvikling. Foreldrene ønsker å få sine utgifter dekket, også m.h.t. Jonas sykdom ettersom dammen i PRAKSIS viste seg å være dårlig sikret.

    Barnet får VARIGE MEN! dette er ikke å kimse av, og denne gangen ER det dyreparkens ansvar. Dette var ikke en voksen mann som klatret inn inn i tigerinnhegningen!

    SvarSlett
  37. Slapp av alla!
    Har nå anmeldt moren til barnevernet for mangel på omsorg!
    Jeg kan ikke se at hun er i stand til å ha omsorg for egne barn.
    At 2-åringen lider av den sjeldne blodsykdommen ITP (idiopatisk trombocytopenisk purpura), gjør at hun burde ha passet bedre på.

    SvarSlett
  38. Pappa med perspektiv...og logikk29. juli 2009 kl. 18:52

    Hvor ynkelige er mennesker som lar seg hisse opp mot disse foreldrene...og så tar de attpåtil feil. Bruk det hodet dere har!
    En dyrepark som i PRAKSIS viser seg å ikke være godt nok sikret mot sin fremste målgruppe - små barn - skal selfølgelig være delansvarlig. I denne saken den eneste ansvarlige, ettersom foreldrene så vidt vi vet til nå... IKKE var uaktsomme.

    SvarSlett
  39. Ansvaret til barna er foreldrene!Denne fisken(Piaractus brachypomus) er opprinnelig fra mitt landet,det er også piranha osv... Jeg har aldri hørt om en ulykke som i landet mitt. Jeg forstår ikke hvordan dette mor kunne la barnet putte fingeren på noe som hun aldri sett.ANSVARET TIL DEN ULYKKE ER MORA,IKKE PARKEN...Æ synes at i Norge folke er for snill,i mitt landet hun hadde ingen rett. HUN BØR PASSE PÅ BARNET SITT!!!! Dra til helvet frøken

    SvarSlett
  40. Til pappa med perspektiv...
    Jeg er glad jeg ikke har deg som far. Du mangler jo både perspektiv og logikk. Gudene vet hva mer du mangler. Stakkars unger!

    SvarSlett
  41. Lixin Yang, Kom deg til helvette ut av Norge! Vi trenger ikke slike som dere her.

    Lixin Yang, Get the fuck out of my country! We don´t need Fuck´n Idiots like You and you´re Fuck´n family! ( just in case you dont speek Norwegian. bet you don´t! You Fuck´n Pussy!

    -Viking

    SvarSlett
  42. annonym 18:57, Lær deg Fucking Norsk Gramatikk!! Vi renner over av dumme innvandrende idioter i dette landet!
    Jeg skammes over hva Norge er i dag og hva det er på vei til å bli! Eneste som gjør meg til nasjonalist er hva Norge én gang var. Våre gamle forfedre vrir seg i kista over dagens forrhold. Latterlige tider;)

    SvarSlett
  43. Pappa med perspektiv... LOL!!!
    Du er faen dagens latterligst etter hun der forpulte jævla sjappse fitta Lixin Jævla Yang bing bang dang!
    PremieIdiot uten Noen form for logikk, å enda værre perspektiv er hva du er! Faen jeg hadde vært flau om du var min far! hahahaha..

    SvarSlett
  44. Pappa med perspektiv , Hvem sier du er hodeløse?!! Ingen andre enn deg!
    Korttenkte Idiot! Du måå jo bare være en jævla sosialist! Sv fitte!

    SvarSlett
  45. Aller først. Jeg håper det finnes noen form for redigering av denne siden. Her er et utall rasistiske uttalelser som bør slettes. Så får debatten gå videre etter det.

    Ellers er det utrolig mange smakløse uttaleser i det hele her som gjør at de fleste trolig faller av før de når bunnen i bloggen. Skjerp språket gutter og jenter - om dette skal være litt seriøst!

    Om saken. Jeg har også vært i Dyreparken med små barn, og allerede da reagerte jeg på manglende sikkerhet. Denne saken er kanskje "oppblåst", men jeg ble ikke overrasket ut fra det jeg har sett. I Dyreparken finnes en rekke "feller" for små barn, gjerder som kan passeres uten god nok sikring, dyr som går løst uten at det er personale til stede for å rettelde barn og foreldre, manglende skilt med advarsler.

    Dette er IKKE for å nedvurdere Dyreparken. Den er rett og slett utrolig bra og en fantastisk opplevelse. MEN, jeg synes faktisk det er bra at noen kommer med en "amerikansk" innstilling og påpeker manglende sikkerhet for små barn. Generelt opfattet jeg dette som et problem (det eneste?) med parken også før denne saken kom opp.

    Å legge skylden på mora mener jeg er feil, og det overrasker meg hvor mange moraliserende foreldre som uttaler seg i saken. I steden burde alle foreldere være glade for at noen faktisk tør ta opp denne kampen mot det norske meningstyrraniet om at vi aldri skal saksøke, det er våres egen feil osv. I steden bør de som tilbyr våre barn underholdning og tjenester ha sikkerhet som hovedfokus!

    Jeg mener Dyreparken har et ufraviklig ansvar til god sikkerhet. Forhåpentligvis gir denne saken dem anleding til å fokusere mere på dette. Samtidig håper jeg at dyreparken bevarer det "åpne" preget i størst mulig grad, og at ikke krav til økt sikkerhet legger for mange begrensninger på opplevelsene.

    Dette er IKKE ment som noen form for ansvarsfraskriving for foreldrene. De har natruligvis ansvaret for sine barn når alt kommer til alt. Men et sted som dyreparken må ha barns sikkerhet i fokus og her er det opplagt at rutinene har sviktet i og med at sikringen rundt dammen sviktet og barnet fikk fingrene inn. Dette SKAL ikke skje, og det er dyreparken som har ansvaret. (Når foreldrene ser sikringen må de kunne forutsette at denne er gjennomtenkt og ikke full av "hull") Som sagt før har jeg også selv sett rutine svikte på andre steder i dyreparken.

    SvarSlett
  46. Pappa med operspektiv ...og logikk31. juli 2009 kl. 02:06

    Dyreparen er altså logisk og rettslig den ENESTE ansvarlige...Foreldrene burde ikke FRA HVA VI VET gjort NOEN ting annerledes.

    Drittslenging er MANGEL på argument. Les argumentene jeg har gjort rede for tidligere
    ... ser det er mange umodne "barn" her uten logisk deduksjonsevne som ikke presterer å imøtegå et eneste av mine logiske argumenter med annet enn drittslenging.. LOL - Hvor ynkelig og patetisk er det vel ikke å berefte mine argumeters gyldighet på den måten?
    Selv jeg kunne klart bedre på vegne av dere korttenkte som ikke har annet på lager enn for eksempel "stakkars unger". Ufrivillig selvironi kalles det, for med slik umodenhet er det det jo i praksis unger som skriver. "sv-fitte" ungen er jo en parodi på umodenhets idioti -lol

    SvarSlett