lørdag 22. august 2009

Er dommen allerede skrevet?

Det er en ny dag i rettslokalene i Kongo, men ikke nye muligheter.

- Vi anser ikke dette som en rettssak lengre, sier Joshua French til VG nett.

Heller ikke forsvareren deres vil si noe i retten i dag.

Aktoratet hevder de har flere bilder som skal bevise at de to nordmennene er skyldige.

Situasjonen til de to ser langt i fra lys ut.

I går måtte UD slå tilbake mot ryktene om at de har planlagt en flukt for de to nordmennene.

Det kan virke som om det meste er planlagt og tilrettelagt allerede, og jeg må ærlig innrømme at jeg fortsatt ikke klarer å bestemme meg for om jeg tror de er skyldige eller ikke.

Blogglisten

4 kommentarer:

  1. Dersom pengene til enker+faderløse+forbipasserende+myndigheter+staten Kongo blir betalt, så vil gutta være fri i morgen.

    Så det som Norge bør gjøre, er å ta pengene fra bistandsbudsjettet og kjøpe ut gutta der nede.

    SvarSlett
  2. Jeg har ingen anelse om disse gutta er skyldig eller ei. Men heeelt uskyldige tror jeg ikke de er. Men det som jeg reagerer på er at det er liksom ikke måte på hvem som har vært innblandet i disse guttas action-eventyr. Før var det hele Norge, og nå har de jammen puttet inn UD også. Tror de virkelig at Norge har så lite å gjøre, og at alle vi her hjemme var med på komplottet med å drepe en liten "ubetydelig" sjåfør far Kongo?? .På seg selv kjenner man andre, er det et ordtak som sier......

    SvarSlett
  3. Nei de vil ikke være fri om vi kjøper dem ut. De vil ennå få en fengselsstraff om de gjør seg skyldige. Norge _skal ikke_ kjøpe dem ut av en personlig knipe de selv har havnet oppi. Til Anonym: Norge er på ingen måte innblandet i deres eventyr. UD er der bare for å observere, ikke noe mer.

    Blir ganske ille når man plaserer den drepte sjaføren som "ubetydelig". Men jeg ser ingen motiv i vitneutsangene så langt. Så at nordmennene rettet en pistol mot sjaføren og ba ham gå ut, uten å dra ham ut og slenge ham i bakken, for å så ta bilen. Men istedet så skyter de ham.

    Greit at det er mørkt, men det er forskjeller på armlengen på en pistol og en haggle. Bare å teste med noen luft-våpen (late som du holder et) og så ser du forskjellen. Men jeg godtar svaret dems at det var mørkt da det skjedde.

    SvarSlett
  4. Kongo...Bongo..
    Kan noen som har greie paa dette, forklare for meg......
    ,Assistenten, ...et ..,vitne,..forklarte seg i retten pa det lokale spraket Lingala.....Som ble tolket til engelsk......
    ..at Moland hadde sagt... Kom dere ut......3 4 ganger..for han skjot mannen...
    Hvilket spraak snakket Moland???????

    SvarSlett