fredag 2. oktober 2009

De virker jo ikke helt gode ...

Jo mer jeg leser om de to gutta i Kongo, jo mer begynner jeg egentlig å lure.

Jeg lurer på dem som personer. Og jeg lurer på intensjonene deres.

I ukene før rettssaken var de norske mediene veldig støttende og imøtekommende mot Moland og French.

Nå i det siste - altså ukene etter selve dommen - har norske medier fortalt den ene sjokkerende historien etter den andre.

Jeg har vært skeptisk til de to helt siden jeg så det berømte "smile-mens-vi-tørker-blod"-bildet.

Og etter å ha fulgte med de siste ukene er jeg mer enn noen gang sikker på at de to ikke har rent mel i posen.

Lar jeg meg kanskje lure av norske medier? Eller har de to gutta så mange svin på skogen som det kan virke som?

Blogglisten

13 kommentarer:

  1. Verkar ha stavat fel rätt friskt i brevet: "Curium Vitale" istället Curriculum vitae och "trough" istället för "through" många underliga meningar " ... ,who would ever suspect?" "Norwegian Hunter Officer" - varken "former" eller "Ranger" (istället för fulöversättningen "Hunter")

    Låter som en förfalskning, inte kan de väl skriva så bedrövligt?

    SvarSlett
  2. Nå er jeg lei hele Kongo saken. Det må være noe i saken der som ikke er som det skal. For det første så har guttene skjult en del som kommer opp etterhvert. La di bli i Kongo og ta sin straff for noe må dem ha gjort.

    SvarSlett
  3. tviler på at det er et ekte brev

    SvarSlett
  4. Saken tilspissr seg rent mediamessig - dette skal vi altså betale for ?
    Begynner faktisk nå etterhvert å forstå hvorfor ud og norske konsulat er så lite egasjert til vanlig , grunnet slike eventyrere fra før mon tro ?
    Uannsett , det sitter andre nordmenn fast med adskillig mindre "bevis" mot seg....hva med dem ?

    SvarSlett
  5. Skulle likt å se anomym bli arrestert i Egypt for å spise is, og se alle kommentarene til den isspisende idioten som råtner vekk i Egyptisk fengsel med iskjeks som bevis. " La dem bli, for noe må de ha gjort ". Dra leppa over hodet og svelg!

    SvarSlett
  6. Det er ikke noe nytt at norske "gutter" vil ha spennende utfordringer. Paa 80 og 90 tallet var jeg i FN/NATO tjeneste, og traff pa flere slike eventyrere. Som mer en gjerne ville ut i verden som leiesoldater. Beskytte alt fra personer til oljeledninger - "more action and more money". Det er jo ingen tvil om at disse to "tidligere soldater" har mistet fotfestet. De har seg selv aa takke for den situasjonen de naa befinner seg i. Problemet er at samfunnet har (mer eller mindre) godtatt at det leies inn private selskaper til aa ivareta sikkerhet/beskyttelse. Etter min mening er det kun to instanser som burde ha denne oppgaven - politi og forsvar.

    SvarSlett
  7. Don't do the crime, if you can't do the time. Kjeltringer!

    SvarSlett
  8. Uansett, dette sier mye at det faktisk går ann for andre land å faktisk drive med slike operasjoner.

    I årevis har enkelte forsåkt å peke mot ting
    som andre land driver med, men blitt kalt for "konspirasjon".

    Nååå.... Hva var det du sa???
    Slike ting er faktisk ikke så gæærn du skal ha det til.

    *Skummelt* dette er verden vi lever i, våkn opp din "controll-minded"

    SvarSlett
  9. Hei, nevn tre nordmenn som sitter i fengsel i utlandet med "mindre" bevis mot seg! Det er veldig lett å anta, men sjekk fakta först för du påstår -luring.

    SvarSlett
  10. til 12.32
    kunne nevnt 4 stk bare i en stat i syd amerika , holder det for deg ?
    Se forøvrig aviser hva gjelder østen , ja det er mange som tror di er lure.
    oi , jeg glemte damene , det er jo noen av dem også....

    SvarSlett
  11. Når skal nordmenn begynne å forstå at i utland har di sine egne lover og rett ?

    Vi leser stadig om dustete nordmenn i utland som blir arrstert , ofte grunnet mangel på respekt.

    SvarSlett
  12. Nei, det holder ikke, så du må gjerne nevne de, 16.21.

    SvarSlett
  13. 04:19 <-- Dagens desidert beste innelgg! :D

    SvarSlett