onsdag 7. oktober 2009

Jeg er så glad for at andre bryr seg

I dag har Jens, Kristin og Liv-Signe smilende meddelt til det norske folk planene for de fire neste årene.

De har snakket om innvandring og asylpolitikk, veier og kollektivtrafikk, klima, rus og skolefritidsordninger.

Og mye, mye mer.

Så sitter jeg der og hører på journalistene. Journalister som stiller kritiske spørsmål som jeg knapt skjønner hva betyr.

De tre politikerne svarer så godt de kan - en masse svada som vanlig - men de svarer. Og journalistene skriver så blekket spruter.

I tillegg dukker det opp masse saker i etterkant.

Siv Jensen og Erna Solberg var overraskende nok ikke imponert.

Og en rekke andre mennesker uttaler seg om alt fra fattigdom til miljø, og debattprogrammene på TV kaster seg over dem som sultne ulver.

Selv merker jeg at jeg ikke helt klarer å bry meg.

Men jeg er glad for at andre gjør det.

Blogglisten

4 kommentarer:

  1. Det er for sent å bry seg.
    folket har selv valgt den regjeringen de vil ha. De serverte ikke annet enn løgn forrige gang og sauene lukket øynene og tok imot de nye løgnene med åpne armer.
    Det er desverre ikke angrefrist på valget.

    SvarSlett
  2. Vel da blir det ikke noen opprustning av veiene på fire år. Se nettavisen motor hvordan det er fatt med europaveiene i landet.

    SvarSlett
  3. Man får sitte på sidelinjen og betrakte. Fattigdomsbekjempelsen til politikerne består av forslag behovsprøvd jalla. Eneste måten å bekjempe fattigdom på, er at folk får mer penger å rutte med, ikke ting som f.eks Krf kom med..kulturkort til fattigbarn. Hjelper ikke foreldrene en dritt. Flere fattige blir det når kontantstøtten kuttes og etterhvert fases ut.

    SvarSlett